Історія розвитку кіберспорту

21 Тра 2020г


Початок історії кіберспорту

У 70-і роки XX століття в Стенфордському університеті проходять перші змагання по комп’ютерній грі Spacewar. Ця подія проходила в одній з комп’ютерних лабораторій університету, а перших учасників і глядачів заманювали туди безкоштовним пивом.

У 1980 році вже близько десяти тисяч геймерів з США змагалися на чемпіонаті по Space Invaders. Електронний спорт в основному розвивався на базі щойно з’явившихся ігрових приставок. З моменту виходу Nintendo і Sega Genesis, багато компаній стали вкладати солідні кошти в справу прилучення людей до відеоігор.


Серйозним проривом в поширенні комп’ютерних ігор стали 90-ті роки, поява інтернету дало серйозний поштовх у розвитку відеоігор. Учасники отримали можливість влаштовувати між собою змагання з Quake або Warcraft.

Стрімкий розвиток кіберспорту

У 90-х років проходить ціла серія турнірів, з’являються професійні ліги, такі як Cyberathlete Professional League, Professional Gamers League. Їх метою стає поширення кіберспорту по всьому світу, регулярне проведення змагань з найбільш популярних ігор Counter-Strike і Quake.

У Південній Кореї на початку 2000-х років настає справжній бум кіберсорта. Студенти, школярі і все молоде населення улюбленим місцем відпочинку вибирають інтернет-кафе. Південна Корея одна з перших країн систематизувала кіберспорт на законодавчому рівні.


Змагання міжнародного рівня

Змагання з кіберспорту проходять щорічно в багатьох країнах світу. Ігри транслюються безпосередньо, через інтернет, залучаючи тим самим величезну аудиторію. Олімпійськими іграми з кіберспорту вважається турнір World Cyber ​​Games, який проводиться щорічно з 2000 року.

Престижними вважаються змагання, що проводяться виробниками ігор – The International по Dota 2 або Чемпіонат світу з League of legends.

У 2016 році створена Всесвітня асоціація кіберспорту. Передбачається, що вже у 2020 року річний оборот кіберспорту буде перевищувати 5 мільярдів доларів, що більше ніж в хокеї або баскетболі. В наші дні кіберспорт приносить величезні гроші, а глядацький інтерес продовжує зростати.

Найбільші призові в історії кіберспорту виграла китайська команда Wings Gaming в 2016 році – 9,1 мільйонів доларів, а найбільший призовий фонд по грі Dota 2 склав більше 20 мільйонів доларів.

Кіберспорт в Україні


Українська команда з кіберспорту Natus Vincere виграла чемпіонат StarSerie & i-League Season 7 з дисципліни CS: GO і отримала приз $ 250000.

Кращим гравцем чемпіонату, що проходив в Шанхаї, став член команди Na’Vi Олександр “s1mple” Костильов.

У фіналі українці обіграли колектив зі Швеції Fnatic з рахунком 3: 0. Чемпіонат StarSeries i-League Season 7 проходив в Шанхаї з 30 березня по 7 квітня.

Na`Vi отримали за перше місце $ 250000, а Fnatic за друге – $ 80. 000.
Головною метою, нашої Організації є подальша популяризація та розвиток Українського кібеспорту в суспільстві.